پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251085
16 سال است که از کلنگ زني پروژه جاده دشتک-فارسان مي‌گذرد/ قرارداد لاينيگ تونل فارسان دشتک 120 ميليارد تومان مي‌باشد
تاریخ انتشار : 1400/08/16 12:19:09
نمایش : 1208
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: قرارداد لاينيگ تونل فارسان دشتک 120 ميليارد تومان در مدت 24 ماه مي‌باشد. اعتبار اين پروژه امسال 40 ميليارد تومان بوده که 20 ميليارد تومان آن جذب‌شده و در تلاش هستيم باقيمانده آن را جذب کنيم.
يکي از اين محورهاي پررفت‌وآمد جاده فارسان به دشتک است که سومين جاده مواصلاتي چهارمحال و بختياري به خوزستان محسوب مي‌شود. چند سالي است که اين مسئله دغدغه مسئولان استان شده و براي رسيدگي به وضعيت اين جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زيادي انجام‌شده است. فارسان و دشتک در نقشه به‌طور مستقيم 15 کيلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساكنان اين شهرها به دليل مسير کوهستاني و صعب‌العبور بايد مسافت بيشتري را طي کنند تا به مقصد برسند. پروژه جاده دشتک-فارسان از سال 84 آغازشده اما هنوز خبري از راه‌اندازي کامل اين جاده نيست.
 
کلنگ احداث جاده دشتک-فارسان در سال 84 زده شد و انتظار مي‌رفت با توجه به اينکه کل مسير اين جاده کوهستاني و ۹۰ درصد سنگلاخي است، عمليات کمي طول بکشد؛ اما اين زمان به ساري بيشتر از حد پيش‌بيني‌شده بود چراکه در سال 89 فرماندار فارسان اعلام کرد 7 کيلومتر از اين مسير کامل شده، 5 کيلومتر در حال بازگشايي و 40 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
 
حسينعلي مقصودي در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: عمليات خاکي تونل فارسان به دشتک در حد 90 در صد انجام‌شده حفاري تونل نيز انجام‌شده که در انجام بحث حفاري اين تونل وقفه‌اي داشتيم که انشاالله برطرف خواهد شد.
 
در ادامه افزود: وقفه‌اي نيز در بحث لاينيگ تونل داشتيم که پيمانکار قبلي خاتمه کار دادند و اکنون پيمانکار جديدي براي ادامه اين کار در نظر گرفته‌شده است که پيمانکار جديد در حال تجهيز کارگاه و مصالح موردنياز جهت انجام پروژه مي‌باشد تا بتوانيم به‌زودي بحث لاينينگ را شروع کنيم.
 
تصريح کرد: در بحث تأمين اعتبار اين پروژه لاينيگ قول داده‌ايم به‌اتفاق نماينده محترم شهرستان پيگير باشيم تا عمليات لاينيگ به‌زودي شروع و بدون وقفه پايان پذيرد تا بتوانيم بعد از اين عمليات پروژه خاکي و پل‌سازي مسير را انجام دهيم تا ديگر در اين پروژه وقفه‌اي ايجاد نشود وبزودي پايان پذيرد.
 
اظهار داشت: قراردادي که با پيمانکار عقد شده حدود 120 ميليارد تومان در بحث لاينينگ پروژه در مدت 24 ماه مي‌باشد و براي اين پروژه امسال 40 ميليارد اعتبار مصوب شده است که تا به امروز 20 ميليارد تخصيص اعلام‌شده که قول‌هايي نيز گرفته‌ايم که 100 درصد اين اعتبار تخصيص پيدا کند و ادامه کار در پروژه‌هاي 1401 به‌صورت پررنگ‌تر ديده شود تا اين عمليات طولاني پايان بپذيرد.

انتهاي پيام/590پ


 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html